Workshop leerling&ouder
16875
page-template-default,page,page-id-16875,page-child,parent-pageid-65,bridge-core-2.5.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-26.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive
 

Workshop leerling&ouder

In deze workshop trekken jongeren en hun ouders samen op in het studiekeuzeproces. Ze maken eerst individueel opdrachten aan de hand van het talentenspel. Daarna gaat de jongere met de eigen ouder in gesprek over de uitkomst daarvan. Ze verkennen samen de talenten en onderzoeken hoe die concreet ingezet kunnen worden. Deze dialoog vergroot de betrokkenheid van de ouder en de intrinsieke motivatie van de jongere.

 

Kosten op aanvraag.

 

Reacties op deze workshop bij de HAN in Nijmegen in nov. 2019:

 

Ouders:
  • Alle leerlingen op middelbare en hogere scholen zouden zo’n setting en workshop moeten krijgen; goed voor de focus.
  • Het samen zoeken is voor ouder en kind een mooi avontuur. De herkenning van talenten door de ouder is vaak een bevestiging voor het kind en soms een aanvulling.
  • Vader tegen een (onbekende) jongere: Als jij defensie leuk vindt, dan kan ik als militair je dadelijk in de pauze er wel wat over vertellen, als je wilt.
  • Ik vond het waardevol voor ons beiden. Mooie eerste stap in de zoektocht. Dank!

 

Leerlingen:

  • Leerling tegen andere leerling: zelfs op school heb ik nog nooit 2 uur achter elkaar in een les aan iets gewerkt, maar dit ging wel omdat ik steeds bezig was en het was interessant.
  • Ik heb er zeker wat aan gehad en ben nu een stapje verder.
  • Mijn moeder zag talenten bij mij die ik zelf nog niet ontdekt had.