Talentlessen voor klassen
74
page-template-default,page,page-id-74,page-child,parent-pageid-65,bridge-core-1.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Talentlessen voor klassen

De talentlessen voor schoolklassen zijn gericht op een groep leerlingen. Een cyclus kan bijvoorbeeld bestaan uit 6 lessen van 2 uur. Een eenmalige gastles van 2,5 uur is ook mogelijk.

 

Dit gaan we doen

Dit is een holistisch lesprogramma dat op speelse, sprankelende wijze met eigentijdse middelen, media en materiaal de kinderen kennis laat maken met hun eigen talenten. Het bestaat uit een inspirerende mix van serieuze diepgang en creatieve humor in een vertrouwelijke sfeer, met relevante muziek- en videofragmenten, enkele energizers, prikkelende vragen, uitdagende oefeningen en bezinnende opdrachten. Alles uiteraard in afstemming met de school. Verder maatwerk is mogelijk.

Naast het bestaande curriculum kan deze talentworkshop of gastles een meerwaarde hebben voor een school als een sprankelende synthese van diverse vakken en als effectieve aanvulling om leerlingen te laten worden wie ze zijn.

Raakv(l)akken: geschiedenis, aardrijkskunde, economie, maatschappijleer, wereldbeschouwing, mediawijsheid, profiel- en loopbaanoriëntatie, klassenuren, jaarfeesten, stages, Regenboog- of Rots&Water-training, pestpreventie.

 

Kosten lescyclus

Op aanvraag.

Wat gebeurt er?

De leerlingen beleven de lessen als een avontuur. Ze ontdekken nieuwe dingen van zichzelf en van hun klasgenoten. Ze leren zichzelf en hun klasgenoten (nog) beter en ook op een andere manier kennen. Ze inspireren en stimuleren elkaar. Zo brengen ze spelenderwijs hun eigen kwaliteiten en kansen in kaart. Deze inzichten maken hen enthousiast en gemotiveerd.

 

Voorbeeld

Verkenning en inzoomend van kosmos naar kind. Kadervorming met thema’s als overview-effect, milieu, helden, schoonheidsideaal, manipulatie van beelden in nieuws en media, zelfbeeld.

Verdieping en verankering met oefeningen en opdrachten – eerst op persoonlijkheidsniveau, later diepgaander met het talentenspel.

Verbinding, uitzoomend naar toekomst van persoon en planeet. Creativiteit en out of the box-denken. Afstemming tussen vele niveaus en hoofd, hart en handen worden aangesproken, vooral ook in de creatieve opdrachten, bijv. een Inspiration Wall, een tegeltjeswand, een moodboard en een ‘talentenshow’.